Monixx

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Snart kommer den nog

Av Monixx Rose - 12 oktober 2011 10:03

Tror faktiskt att vintern är på ingång. Känns idag som att vi ligger nånstans mellan höst och vinter. brrr...

Bara mina syrenbuskar som inte gett upp ännu och fortfarande har gröna fina blad.

Imponerande så som det har blåst senaste tiden och kallt nattetid med frost och isiga bilar.


Hästarna är nu inne på nätterna och det är faktiskt ganska skönt. Saknat stallmyset med allt som hör till.

Vad hästarna beträffar så är de oxå ganska nöjda gissar jag. De vill komma in nu på kvällarna och äta mat så man märker att även om de har massa gräs ute fortfarande så nöjer de sig inte riiiktigt. :)


Jag tycker inte att vi hade behövt någon vinter alls i år, men verkar inte riktigt som vädrets makter lyssnar på min önskan i år heller.

såhär hade varit helt lagom.


Nu är det dags att åka ner till stallet och fixa iordning allting hos pållarna sen fara och jobba ikväll.

Och sen är jag leeedig ända tills söndag natt. Oerhört skönt!

Jobbade ju helgen som var, men känns inte riktigt som att jag 'gått av' helgen ännu.

så några dagars ledig sitter fint nu. =)


Måste ju visa er detta. Hittade en bild på oss när vi var och kollade på Gilby Clarke.

  Låten som spelas just när kortet tas är

"Knockin' on heavens Door'

Det vet jag för att jag stod och filmade med mobilen, så det är det jag håller på med.

På kortet är det alltså Älsklingen, Zebastian, Jennie, David och jag. Så jäkla coolt och jag kan fortfarande inte fatta.

Omtumlande. Oförsteligt. Overkligt & alldeles underbart.


Hahahaha, även darling fastnade på ett kort. ;)    



Mr Gilby Clarke.         Foton: Almenäs Källare.

(Hoppas det var OK att jag lånade bilderna,

säg till annars så plockar jag bort)


Sen måste jag säga att alla ni som bara har möjlighet måste gå och lyssna på LA Guns på fredag på Almenäs.

Kommer bli så grymt gissar jag, och LA Guns är oxå enormt stort att de kommer hit till lilla staden.

De har influerat många band genom tiderna och är nog en stor ikon i livet för många.

Jag hoppas att det kommer bli stor tillströmning och stor respons även denna kväll.


Vill sända ett stort och hjärtligt TACK till alla som är med och arrangerar och gjort detta möjligt!

Ni har nästan gjort något man trott varit omöjligt möjligt, och ni ska ha all credit för allt erat slit för att detta skulle bli genomförbart! Så Tack!




 
 
Nina

Nina

12 oktober 2011 12:26

Visst känns det som vintern snart är här, inget jag hurrar för direkt... Är inte överförtjust i vinter.. Snart kommer väl första snön. Tur att den inte brukar stanna så länge.

http://traumerin.blogg.se

 
hanna

hanna

12 oktober 2011 19:52

sv; tack för omtanken! & tatueringarna är helt bedårande ^^,

http://jjustlike.se

 
sussi

sussi

13 oktober 2011 21:59

Ja, jag kan inte kommentera angående "kändisen" då jag inte ens vet vem det är :( *host host* men jag har väl aldrig varit något direkt fan av Guns n roses..

Som jag skrivit många gånger innan, kika in på fjallorna.se där kan du registrera ditt medlemsskap men jag tycker att du kan vänta tills nästa år då det bara är några få månader kvar av detta medlemsskapsår..
kram och tack för hjälpen med Symfoni

http://sussissymfoni.blogg.se

 
Jennie Rose

Jennie Rose

14 oktober 2011 08:36

Jag har tyvärr inga ord kvar om Gilby...
Jo, helt underbar!
Jag är så glad att du och jag var där tillsammans. Att vi fick uppleva det där livsögonblicket när allt bara blir YEAH!
Love you Monica Rose

http://www.justmejenniec.blogspot.com

 
Amatörornitologen

Amatörornitologen

14 oktober 2011 13:28

Vintern får allt dröja lite... Där DU bor tillhär väl Sydsvenska höglandet? Hos mig skiner nu solen och det är nog +8 grader.

http://minafaaglar.bloggplatsen.se/

Monixx Rose

14 oktober 2011 14:43

Ja här har vi +7, men solen lyser allt med sin frånvaro :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monixx Rose - 30 januari 2012 23:50

Tänkte återgå till blogg.se och skapa ett nytt kono där då jag raderade mitt andra. trodde jag.... Kunde återställa det gamla då min mejladress låg kvar i systemet och sagt och gjort.   http://monixx.blogg.se                   ...

Av Monixx Rose - 30 januari 2012 00:17

Så var man tillbaka på jobbet efter en lugn ledig vecka.  Inte klokt vad veckorna springer fort bara för att man är ledig. Annars går de så saakta så sakta. :) Har vart en ganska lugn helg, i fredags åkte vi till vännerna Jennie & David o kollade...

Av Monixx Rose - 25 januari 2012 09:07


Sitter här med en god kopp kaffe & har precis lämnat tjejerna på skola och dagis.  Ska fixa en massa idag innan jobbet. Igår opererade min mamma sitt knä så fick hjälpa henne med hämtning på sjukhus och se till så hon kom hem. Får se om jag ska h...

Av Monixx Rose - 23 januari 2012 11:36


Såg igår när jag var i stallet ett par älgspår nästan alldeles brevid den öppna stalldörren.  Måste varit en nyfiken älg som vågat sig så nära. Kollade idag för att se om det fanns nya, men det gjorde det inte. Har aldrig sett det innan så det var ...

Av Monixx Rose - 23 januari 2012 09:06

Jobbhelgen äntligen slut för denna gången. Nu väntar en ganska slapp 'lagom-vecka' i Monixxmått mätt ;) Bara en kvällstur på onsdag annars ledig ända till söndag natt. Lyxigt!    Ute blev det snölandskap och skulle visst bli ganska kallt denna ...

Monixx Rose


Monixx Rose

MONIXX: Ödmjuk mamma, djurgalen, matvrak, godisgris och bor i ett stort rött hus på landet.
BOR:Utanför Nässjö nånstans i Smålands mörka skog
FAMILJ: Gitarrspelande & rallygalen make, söta kids, katt, hund och häst
ARBETE: USK
GILLAR: Musik,skriva,teckna,ordbajseri i text,das family,djuren,fiske, festa emellanåt och självklart bloggen ")
OGILLAR: Översittare,falskhet,oro
MUSIK: Guns n roses♥, Sonata Arctica,Nikki Six,Queen,Ozzy Osbourne mm. Egentligen allt från GaGa till Metallica. ;-)
MOTTO: Älska dem du kan, nå ut till dem du kan nå ut till.. Låt resten gå..

~*~ Min mejl: trollduvan@hotmail.com ~*~

Besökare

Totalt: Denna månad: Denna veckan: Dagens besökare: Härinne just nu:

Kategorier

Old Stuff

Bloggar jag läser

Leta & Finn

Glöm inte lämna ett litet avtryck! =)


Ovido - Quiz & Flashcards