Monixx

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

GodMorgon

Av Monixx Rose - 25 januari 2012 09:07

Sitter här med en god kopp kaffe & har precis lämnat tjejerna på skola och dagis. 

Ska fixa en massa idag innan jobbet. Igår opererade min mamma sitt knä så fick hjälpa henne med hämtning på sjukhus och se till så hon kom hem.

Får se om jag ska hjälpa henne med lite handling och så sen. Är inte det lättaste att vare sig gå eller köra bil för henne nu. 

Ska handla själv lite med innan jobbet. 

Så nog finns det att pyssla med. Som vanligt. 


Ute är det kallt. Maaassa minusgrader känns det som. Ja okej, -5 men ändå. Ca 15 grader för kallt ;) Minst!


Har fortfarande inget hört från henne som ska ha hästen. 

Är lite nyfiken på hur det går för henne med stallplatsletande. Sen är det ju tyvärr så att nu när jag vet att hon ska åka så känns allt så meningslöst.

Jobbigt att gosa med henne och pyssla. Har säkert för mitt inre hunnit ångra mig både en och femton gånger när hon är så himla goo'.   

Men åka ska hon, vet bara inte när... än. Ovisshet.


Jaja, här får ni en bild på mina andra 2 finingar.


 

Såna kompisar har de blivit. Igår låg katten och lekte och körde runt på Leos tuggben över golvet.

Sen var det som att hon kom på 'Ah, vart är hunden?' 

Så hon gick och letade upp honom och när hon såg honom så gick hon och mjauade på honom och sen gick de iväg som de alltid gör nu för tiden. Sida vid sida, katten fullt spinnandes, och hunden med en stolt svans rakt upp. 

Hahaha de är för härliga! 


Sen hoppar hon upp på bordet och ligger och vevar med framtassarna efter honom och låtsas som att han är en farlig varg som ska förintas. 

Med värsta busiga blicken. Och det är en rolig lek tycker vovve men man får akta sig för tassarna. 

De är ganska vassa ;)

Sen hoppar hon återigen ner, kurrar emot hon och så vandrar de bort igen. Sida vid sida. 


Sköna djur!   

 
 
emelie

emelie

25 januari 2012 09:40

Hihi va mysiga dom är!:)
Det kunde man inte tro efter att hon hoppat halvvägs upp i fönstret över blommorna och ut ur köket på 2sek när vovven kom in i köket och tittade efter henne!;) haha vilken liv!;)
Kram

http://www.greatscott.blogg.se

Monixx Rose

25 januari 2012 09:50

Hahaha, ja i den stunden kändes det inte så lovande minns jag. Men det gick ju bra det med som tur var.
nu går hon och lägger sig i sin korg i tv-rummet och så går Leo dit och kollar med jämna mellanrum och snuffsar på henne så han vet var hon är så går han och lägger sig i soffan brevid. Och hon bara spinner. hihi

 
Ingen bild

Mamma

9 februari 2012 15:15

Har du skaffat en katt till???!! Eller har den andra honan du övertog försvunnit den med...(Jag tänkte på tarzan som försvann neråt gårdarna där han var utan vovve..)

Monixx Rose

15 februari 2012 07:31

Nej det är ju Puma på bilden. Den som vi tog över som bott här innan. :)
Har bara henne. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monixx Rose - 30 januari 2012 23:50

Tänkte återgå till blogg.se och skapa ett nytt kono där då jag raderade mitt andra. trodde jag.... Kunde återställa det gamla då min mejladress låg kvar i systemet och sagt och gjort.   http://monixx.blogg.se                   ...

Av Monixx Rose - 30 januari 2012 00:17

Så var man tillbaka på jobbet efter en lugn ledig vecka.  Inte klokt vad veckorna springer fort bara för att man är ledig. Annars går de så saakta så sakta. :) Har vart en ganska lugn helg, i fredags åkte vi till vännerna Jennie & David o kollade...

Av Monixx Rose - 23 januari 2012 11:36


Såg igår när jag var i stallet ett par älgspår nästan alldeles brevid den öppna stalldörren.  Måste varit en nyfiken älg som vågat sig så nära. Kollade idag för att se om det fanns nya, men det gjorde det inte. Har aldrig sett det innan så det var ...

Av Monixx Rose - 23 januari 2012 09:06

Jobbhelgen äntligen slut för denna gången. Nu väntar en ganska slapp 'lagom-vecka' i Monixxmått mätt ;) Bara en kvällstur på onsdag annars ledig ända till söndag natt. Lyxigt!    Ute blev det snölandskap och skulle visst bli ganska kallt denna ...

Av Monixx Rose - 14 januari 2012 16:28


 

Monixx Rose


Monixx Rose

MONIXX: Ödmjuk mamma, djurgalen, matvrak, godisgris och bor i ett stort rött hus på landet.
BOR:Utanför Nässjö nånstans i Smålands mörka skog
FAMILJ: Gitarrspelande & rallygalen make, söta kids, katt, hund och häst
ARBETE: USK
GILLAR: Musik,skriva,teckna,ordbajseri i text,das family,djuren,fiske, festa emellanåt och självklart bloggen ")
OGILLAR: Översittare,falskhet,oro
MUSIK: Guns n roses♥, Sonata Arctica,Nikki Six,Queen,Ozzy Osbourne mm. Egentligen allt från GaGa till Metallica. ;-)
MOTTO: Älska dem du kan, nå ut till dem du kan nå ut till.. Låt resten gå..

~*~ Min mejl: trollduvan@hotmail.com ~*~

Besökare

Totalt: Denna månad: Denna veckan: Dagens besökare: Härinne just nu:

Kategorier

Old Stuff

Bloggar jag läser

Leta & Finn

Glöm inte lämna ett litet avtryck! =)


Skapa flashcards