Monixx

Alla inlägg under december 2011

Av Monixx Rose - 17 december 2011 05:09

Jaaa  jag har fyllt år, men det tar vi sen.

Nu är det mitt i natten och hostan tar kål på mig så jag kan lika gärna gå upp o blogga lite..


Fick frågan igår vilken som är den bästa Guns n roses- låten.

Det är för mig en väääldigt jobbig fråga och jag undviker den så långt jag kan.

Men okej...


1. Estranged.

2. Aint it fun.

3. Coma

4. Night train


Nästa vecka kansle:


1. Don't cry

2. Live and let die

3. Paradise city


Osv......


MEN en sak kan jag säga att ESTRANGED & AINT IT FUN kommer alltid vara mina största favvosar, för övrigt kan jag inte välja...
Och Rocket Queen, Wecome to the Jungle... my God.

Och My Michelle som min dotter är döpt efter.


Kan nån vara så snäll o skicka hit John Blund nu  Snälla`?

Av Monixx Rose - 12 december 2011 08:40

Med stormsteg!

12 dagar kvar till julafton. Mysigaste högtiden på hela året. :)

Denna julen kommer även innebära fler bra saker. Men mer om detta vid ett senare tillfälle. ;)


Har jobbat hela helgen så nu är jag lite ledig. Närmare bestämt heeela veckan ända till på söndag om man bortser från ett litet kvällspass på onsdag!

Så härligt! Helt ledig blir man ju aldrig visserligen eftersom jag får gå upp och skjutsa in Emma till skolan & sen hämta henne. Men skönt ändå.

Bara Micha och jag hela förmiddagarna, då brukar vi ha 11-fika med tända ljus, luncha &  åka ner till stallet och mysa lite och kolla så hästarna har vatten och lite sånt.

Så en ska inte klaga :)

Tänkte se om jag kan komma iväg nån dag i veckan och hälsa på Emelie & lilla Haylie, Har vi pratat om så länge men det har inte riktigt hunnits med.


Nu dags att slänga på lite kaffe. Tjuvstartar lite med 11-kaffet idag tror jag allt. Får nog bli en kaka oxå :)


Have a Nice Day, friends!

 

Sänder även en tanke till killen som blev innebränd i sin lägenhet i går och avled av sina skador.

Det fär en att tänka till lite extra & att man aldrig kan veta vad som händer i detta nyckfulla livet.

Så ta hand om era nära och kära & visa ofta vad de betyder för dig.

En vacker dag tar allt slut...

Vila i frid.


Av Monixx Rose - 10 december 2011 02:11

Måste bara tipsa er!

Kom in på en blogg och ett mycket intressant blogginlägg. 

Lite extra intressant om man som jag själv är en gammal ridskoletjej i grund & botten.

Tjejen slår huvudet på spiken både en & fem gånger & jag kunde känna igen allt i så mycket och nästan andas in doften.

Ganska långt men definitivt läsvärt och bäddar för många tankebanor både om människan som individ & människa bland hästar. Särskilt om man som mig är ganska intresserad och nyfiken på människan, beteenden och liknande aspekter.

Mer tänker jag inte säga.

In och läs själva istället:


http://iarelisa.blogspot.com/2011/01/om-varfor-tjejer-egentligen-rider-och.html?spref=fb


TjInXx!

Av Monixx Rose - 9 december 2011 10:45

Nähä, det var ju bra.


 


Synd bara att det kanske inte är helt relevant. Men resultatet var ju bra. :)

Av Monixx Rose - 9 december 2011 10:06

Ännu ett blåsväder inatt!

Vaknade av att det small som bara den och var tvungen att gå ut och kolla i morse vad det var som jag hade vaknat av inatt. Men antagligen bara massa tung blöt snö som rasade från taket ner på det lilla verandataket på baksidan.

kom väl ungefär knappt en decimeter nysnö som nu efter allt regn och droppande mest förvandlats till en klaffsig sörja.

-dripp dropp-


Har en sån där jobbig stressad känsla inombords idag. Vet inte vad det är kroppen stressar över nu.

Men ska jobba 12 timmar vaken natt inatt så ska sova några timmar sen så då kan jag sova bort det. :)


Kolla vad jag såg just i detta ögonblick som de gör reklam för på denna sidan.

Vill ha!

  

Hade ju suttit som en smäck att gå och glida omkring i här hemma kalla ruggiga kvällar.   

... undrar om man kan få rumpan på köpet? ;-)


Nähä, gott folk, ni får ha en bra dag och hoppas att ni inte blåser bort, själv ska jag nog gå och göra några hundra 'hitlers hund' nu. Hihih


Kram från mig ute i en regnig uggleskog. Take Care!

Av Monixx Rose - 8 december 2011 11:11

Sådär, ett litet SMS så  nu är bloggen reklamfri oxå, ända till slutet av mars 2012. Gott!

Så nu vill jag fasen att ni kommenterar lite oxå, så det blir lite lön för den kostnaden och det blir ju genast mycket roligare att blogga då oxå. :)


Heja Heja!

Av Monixx Rose - 8 december 2011 10:31

Ja det bästa med årstiden är alla ljus inne, De tidiga mörka kvällarna, värme från en sprakande kamin och allt annat.

Jag är en fullkomlig sucker för tända ljus. värmeljus, doftljus, ja alla ljus. Så inom de närmaste dagarna blir det en tur till Ikea för att införskaffa sig mer av deras väldoftande blockljus.

Så är det någon som vill följa med nån dag så säg till! Älsklingen är ju inte kul att ens fråga, för visst, han kan säkert hänga på, men då ska man helst skena igenom hela varuhuset på bredställ så det skriker i svängarna.

Allt för att komma ut så fort som möjligt ;)

Alla har vi våra negativa egenskaper. Hahahahaha. Jag är ju sån att jag vill titta, känna, lukta, ja, ni vet säkert.

Det kanske är en negativ egenskap oxå iof sig. Beror på vem man frågar antar jag. ;) Hahaha


I alla fall så hittade jag för ett tag sen dessa mysiga ljuslyktor.

De är bara för mysiga att ha tända på kvällskvisten.


 

Dålig bild men blev bara ett snabbt kort med mobilen.

Så blir att åka och införskaffa 2 till innan de tar slut för att ställa i det andra fönstret. Nu är det ju barrikerat med adventsljustake men sen så.. blir finfint det! :)


Annars är det mest lugnt, Jobbar, äter, sover.

Pållan har stått nu ett tag men ska ge henne en riktigt lååång igångsättning nu med promenader från backen, lugn longering & sen skrittning och det får ta den tid hon behöver för att komma igång igen.

Det är ju bra att ta det lugnt när de har vilat ett tag eftersom vare sig muskler eller kondition är vad den varit. De tappar allt sånt.


Vad händer mer?

Jo just det vi var på julbord med jobbet förra helgen. Det var mycket trevligt & julmat är alltid uppskattat.

Tror man längtar lika mycket till första jultallriken för året varja gång det lider emot jul.  

 

Mmmm.. det var inte dumt alls!

Och fina Annika fastnade på kort hon oxå. Min goa' jobbarkompis. :)


Mycket soffhäng & allmänt mys blir det på kvällarna nu när mörkret faller.

Inte vovve emot. Han ligger gärna och gullar och tar en liten siesta ihop med matte.

Gose-hunden.


 


Ja, så var det uppdaterat lite härifrån uggleskogen.

Livet lever väl & jag längtar till jul så oerhört mycket nu!  Vill att dagarna ska bara skynda på så det går snabbt!

Bara all julstress att styra upp först såsom julklappar, paketinslagning, julmats-handling & sen GÖRA all julmat. Men sen när julafton är här, då kan man bara sätta sig ner, andas och bara njuta av allt man stressat med. Från morgon till kväll. Underbart!


Kram från lilla mig.   

  


Monixx Rose


Monixx Rose

MONIXX: Ödmjuk mamma, djurgalen, matvrak, godisgris och bor i ett stort rött hus på landet.
BOR:Utanför Nässjö nånstans i Smålands mörka skog
FAMILJ: Gitarrspelande & rallygalen make, söta kids, katt, hund och häst
ARBETE: USK
GILLAR: Musik,skriva,teckna,ordbajseri i text,das family,djuren,fiske, festa emellanåt och självklart bloggen ")
OGILLAR: Översittare,falskhet,oro
MUSIK: Guns n roses♥, Sonata Arctica,Nikki Six,Queen,Ozzy Osbourne mm. Egentligen allt från GaGa till Metallica. ;-)
MOTTO: Älska dem du kan, nå ut till dem du kan nå ut till.. Låt resten gå..

~*~ Min mejl: trollduvan@hotmail.com ~*~

Besökare

Totalt: Denna månad: Denna veckan: Dagens besökare: Härinne just nu:

Kategorier

Old Stuff

Bloggar jag läser

Leta & Finn

Glöm inte lämna ett litet avtryck! =)


Ovido - Quiz & Flashcards