Monixx

Alla inlägg under oktober 2011

Av Monixx Rose - 3 oktober 2011 18:22

Fattar inte varför man blir så hungrig av att vara i stallet.

Man blir sådär vansinnigt idiothungrig när man står där lerig & skitig i hästlukten. Och jag är inte sugen på något som finns hemma. Hmmm. Måste nog rajda in en runda till stan tror jag och köpa något gott att mumsa på. så en snabbdusch & sen draaaar jag!

Måste ändå köpa kaffe såg jag.


Vilken dag det har varit. Inte sunt att göra som jag gjort idag. Först jobba ett vaket nattpass. Sen sitta vaken till jag vid 9 skulle till BVC med min stora(lilla) 5-åring.

Skulle få vaccination idag och gå sista besöket innan hon börjar skolan nästa år.

Allt var perfekt. 110 cm lång & 25 kg tung. Ypperligt bra!

Hörsel & synen var även den utmärkt!

Vi har oroat oss lite för hörseln eftersom hon vart lite sen med talet. Byter ut bokstäver och lite sådär när hon pratar, men det var ju så bra så ingen oro där längre, gott!

Och nu går det så bra med talet med och har hänt massor så nu kan jag lägga det åt sidan lite och bara träna på som vi brukar här hemma och träna på vissa ljus såsom -sch och -tj mm.


 


Efter BVC var det bara att lämna tillbaka lilltjejen till dagis och fara hem och slänga sig i soffan. Blev iaf 2,5 timmars sömn innan det var dags att hämta på dagis & fritids igen.

Inte lagom alls, kände jag när jag vakna'! "/


Men nu är som sagt denna dagen fixat, pållan har fått sin lilla dos, barnen ska snart skutta i säng efter denna tidiga morgon på dagis redan från 06.30. 

Och ja jag ska svulla nåt gott framför tv:n en stund sen ska jag göra detsamma faktiskt! 

Imorgon är jag ledig. Gott.


TjInXx!


Monixx    

Av Monixx Rose - 3 oktober 2011 02:48

Herregud!

Hittade just världens grymmaste spellista! Tror ni att jag vill vara där eller?  *vill vill vill*

Shit alltså...


 


Amazing! 


                                                  

                                                  

          Monixx   

Av Monixx Rose - 3 oktober 2011 01:47

Han är för söt.. Älskar att stå såhär och titta ut när han hör någon åka/ gå förbi utanför. Så man ska inte tro att man smyger osedd förbi. ")


 

IckeSaNicke... Leo hör allt.

Söt är han i alla fall.   








Av Monixx Rose - 3 oktober 2011 01:27

    Ärligt! Jag tror jag gillar den! Faktiskt. Ska bara komma igång med alla funktioner, Finns ju en del. Och en del saknas som jag är van vid. Min besöksräknare mm..

Men det går säkert lösa på nåt vis.

Gillar inte alls denna befintliga statistikräknaren... hmm


  Monixx  

Av Monixx Rose - 2 oktober 2011 22:26

Blev lite trött på blogg.se så testar här så får vi se... antagligen kommer det inte alls funka för mig.

Konservativ person som jag är så hatar jag allt vad förändringar heter, så troligtvis känns det just nu mer rätt än vad det kommer göra sen. När jag börjar jämföra.  ;)

Men vi får se.  Mirakel har skett tidigare.

Detta får bli ett litet testinlägg bara så får vi se.


Har ju massa att fixa med gällande utseende nu så lika bra att köra igång.

Jobbar så har väl lite tid för det inatt antar jag


     Välkommen hit till mig och min värld. Mitt liv, mina tankar och allt där emellan.

Det jag skriver, mina åsikter, är såklart inte alltid de rätta, men det är HÄR de skrivs. Tack för att just du vill dela det med mig.


Höres! 



Tidigare månad - Senare månad

Monixx Rose


Monixx Rose

MONIXX: Ödmjuk mamma, djurgalen, matvrak, godisgris och bor i ett stort rött hus på landet.
BOR:Utanför Nässjö nånstans i Smålands mörka skog
FAMILJ: Gitarrspelande & rallygalen make, söta kids, katt, hund och häst
ARBETE: USK
GILLAR: Musik,skriva,teckna,ordbajseri i text,das family,djuren,fiske, festa emellanåt och självklart bloggen ")
OGILLAR: Översittare,falskhet,oro
MUSIK: Guns n roses♥, Sonata Arctica,Nikki Six,Queen,Ozzy Osbourne mm. Egentligen allt från GaGa till Metallica. ;-)
MOTTO: Älska dem du kan, nå ut till dem du kan nå ut till.. Låt resten gå..

~*~ Min mejl: trollduvan@hotmail.com ~*~

Besökare

Totalt: Denna månad: Denna veckan: Dagens besökare: Härinne just nu:

Kategorier

Old Stuff

Bloggar jag läser

Leta & Finn

Glöm inte lämna ett litet avtryck! =)


Ovido - Quiz & Flashcards