Monixx

Alla inlägg under oktober 2011

Av Monixx Rose - 7 oktober 2011 22:33

Ja så sa jag. Till självaste Gilby Clarke.,

Han sken upp och såg så glad ut när han svarade: - Really? Thank U!

En liten man (han var betydligt mindre än jag trott) med ett otroligt stort hjärta tror jag.

Så vänlig, ödmjuk & trevlig!


  Grymma gitarrtoner & när han sjöng & spelade Knocking on heavens door blev det nästan för mycket alltså!

Helt sanslöst sjukt GALET! Så surrealistiskt att Gilby var här och jag kramade honom och pratade med honom!

Lovely!!


  

 

  


Monixx & Gilby i en skratt-kram. Hahaha, kommer ihåg att han sa nåt så himla roligt, minns bara inte vad.

Herregud, hjärnan blir ju lite omtumlad vid såna här företelser. Han sa massor och vi kommunicerade verkligen, men jag har glömt hälften.

Not good.

Men jag är så glad för att jag fick uppleva detta, och för Gilby är detta ju inte så mkt, men för mig var det det största. Thanks Gilby for the show, the autographs and the hugs!


Har MASSOR av filmklipp från kvällen i mobilen. Ska föra över dem till youtube så jag får in dem här oxå.


Lev väl & ha en bra fredag, alla sweetisar!

Själv jobbar jag. Kul va? :)




Av Monixx Rose - 6 oktober 2011 12:07

Hittade en liten ensam viol som växte på gården.

Såg så kall & frusen där den stod mitt bland kalla blöta löv & sten.

Är det inte lite konstigt att det kommer blommor nu? I kalla oktober... vacker var den hur som helst.

     











Själv försöker jag & lillan fördriva tiden tills det är dags att hämta storasyster i skolan.
Sen hem & packa grejer till girlsen, fara ner till stallet och sen lämna tjejerna hos min mormor där de ska sova över inatt.

Blivit en del kaffe, telefontjöt & annat oviktigt idag.

Jo men har faktiskt tvättat lite så lite nytta har blivit gjord. =)


Mitt    lever idag sitt egna lilla liv.

-hopp, hopp, hoppeli-hopp, hopp, hopp-

Stressa stressa,.,. inte alls bra.


- Ta det luuuugnt!


  

Av Monixx Rose - 6 oktober 2011 10:14

My God! It's Thursday already!


Och ikväll kl 20 ca myser jag i allra högsta grad kan jag lova er! Gilby Clarke comes to town!

Nästan för bra för att vara sant.

Som Jennie sa så är det ju 1/6-dels dröm som faktiskt går i uppfyllelse ikväll.

Bara Axl, Slash, Duff & de andra kvar. Sen har man sett alla i Guns n Roses. Hahahaha

Ja det vill till att se det hela jättepositivt, för just nu är detta det nämaste GnR man kan komma. ;)


Jag är helt bubblig, sprallig, glad, nervös, förväntansfull & det är så mkt känslor som bara skenar genom mitt inre idag.

Har aldrig känt mig såhär, jo kanske när jag och mina föräldrar åkte ner till Örkelljunga och tittade på min allra första egna häst när jag var 13 år.

Förväntansfull med en hel fjärilsarme' i magen. Iiiiii!!!!


Ska varva ner lite nu och bara tänka på något annat.

Bäst det för min egen hälsas skull. hehehe


 

Av Monixx Rose - 5 oktober 2011 23:46

Dax att sova. Har jobbat och sen stannade jag till hos Nina & drack kvällsthe' & åt nybakta kanelbullar. Mmmm.

Passade på att kika på Greys, men sen styrde jag hemåt och nu hägrar sängen.

Tack Nina för en myskväll framför tv:n med supergoda bullar!

Är så trött nu så jag lär slockna som en golvad elefant i sängen.

Börjar få ont i halsen också, och det är ju mindre kul. :(

-har inte tid att ta hänsyn till det-


Så önskar er alla en riktigt god natt och dyker in i dimman under mitt duntäcke brevid Älsk & världens snarkigaste hund.. zzZZzzz...   

Av Monixx Rose - 5 oktober 2011 09:31

Imorgon kommer han!

Gilby Clarke!

Då ska det lyssnas och rockas & jag säger bara ... -umf umf umf- Hahahahaha

Ska bli så jäkla roligt att höra honom berätta om Guns n' roses- tiden., 


 


LÄNGTAR!!!

Av Monixx Rose - 5 oktober 2011 08:42

Nu börjar bloggen kännas ganska färdig.

Skönt det! Känslan av att man faktiskt börjar bli nöjd med alla funktioner och utseendet är ju fantastiskt skön. För det är trots allt lite pill med en ny blogg. Pill som tar tid.

Är det något som ser konstigt ut, eller som ni tycker saknas. Säg till! :)


Har precis varit inne och lämnat emma på skolan, satt på lite kaffe så en ljuvlig kaffedoft sprider sig i köket. Mmm.

Ikväll är det jobb, så det som står på tapeten idag är stallet på f.m, hämta Emma i skolan, middag & så fort darling kommer hem från jobbet åker jag.

Jodå, spännande dag. Hahahaha, yeah riiight. , Inte för er stackars bloggläsare i alla fall. :)


Svampen ligger på tork på och snart är den klar. Så den kan fara ner och fylla på torkburkens nu ganska lama innehåll.

Har stekt upp det mesta innan men ville ha lite torkad svamp oxå.

Så så är det me'reee..


 


Monixx    




Av Monixx Rose - 4 oktober 2011 09:20

I'm disappointed, but I'm not going to run around like Dennis Rodman and head-butt somebody. 

And it's hard to  get to know something about someone, that you just don't know how to handle in mind..

  

'nuf said.

Av Monixx Rose - 4 oktober 2011 08:24

Är jag lika färgglad. Inombords.

I helgen som var passade mamma och jag på att knata ut i skogen en sväng för att kolla våra svampar. Hittade återigen hur mkt som helst, men det märks att de börjar sjunga på sista versen nu. Kanske att vi åker ut en sväng på söndag igen, men har vi otur då så är de för dåliga..

Men för min del gör det inget. Jag vill bara andas in skogslukten innan vintern kommer och bäddar in min gröna, mossiga härliga skog under ett vitt kallt täcke.

Snart är denna ljuvliga del av året slut och jag vill bara vara i skogen så mkt som möjligt innan det är försent..


På vägen hem åkte vi förbi min bror för att kolla hans nya frisyr. Han hade jättelångt hår innan men har klippt sig och det var jättefiint! Lille Tristan satt och käkade och hade fullt upp med att busa med mig & mormor. Så om det blev så mkt ätande vet jag inte.. hihi

Fasters lille gullunge!


I fredags kom Jennie & David hit och åt tacos med barnen och vi hade lite fredagsmys.

Det var trevligt! Jennie var så himla förkyld stackaren så hon behövde komma hemifrån soffan & nässpray lite. (Sötnöt, hoppas du mår bättre nu!)


Var hästvakt i helgen oxå, då husbonn Kåre var iväg och så även Sussi. Så hästarna var flyttade till en hage precis brevid vårat hus. Det var väldigt mysigt att ha dem så nära inpå och bara kunna ta några kliv och känna gräsdoftande mular.

En kväll när de alla 3 gick och betade kom dimman upp medan solen fortfarande stod lågt på himlen. Så vackert och det var som en tavla.

Missade tyvärr att ta kort, för kameran var urladdad och jag har självklart(!) förlagt laddaren på nåt smart ställe.

Och mobilen tar inga bra kort när man tar riktat emot solen. Blir inte alls bra.

Så det sket sig redan i starten kan man säga. Men kommer drälla in massa kort i bloggen ändå sen.


Men köpte en ny liten köksblomma då den förra gav hädan efter ett tag.

Lite höstfärg även på köksbordet.


 


Idag är det ridskola med tjejen som gäller.

Alltid lika spännande! Rafflande där man står hjälplös på läktaren och se sin 9-åring lämnad i hästens händer trava ostadigt förbi. ;)

Men hon är jätteduktig och jag är stolt!

Bild på detta kommer. Kanske ett videoklipp om jag bara kommer på hur det funkar.


Ha en bra dag!


 Monixx   




Monixx Rose


Monixx Rose

MONIXX: Ödmjuk mamma, djurgalen, matvrak, godisgris och bor i ett stort rött hus på landet.
BOR:Utanför Nässjö nånstans i Smålands mörka skog
FAMILJ: Gitarrspelande & rallygalen make, söta kids, katt, hund och häst
ARBETE: USK
GILLAR: Musik,skriva,teckna,ordbajseri i text,das family,djuren,fiske, festa emellanåt och självklart bloggen ")
OGILLAR: Översittare,falskhet,oro
MUSIK: Guns n roses♥, Sonata Arctica,Nikki Six,Queen,Ozzy Osbourne mm. Egentligen allt från GaGa till Metallica. ;-)
MOTTO: Älska dem du kan, nå ut till dem du kan nå ut till.. Låt resten gå..

~*~ Min mejl: trollduvan@hotmail.com ~*~

Besökare

Totalt: Denna månad: Denna veckan: Dagens besökare: Härinne just nu:

Kategorier

Old Stuff

Bloggar jag läser

Leta & Finn

Glöm inte lämna ett litet avtryck! =)


Ovido - Quiz & Flashcards