Monixx

Alla inlägg under december 2011

Av Monixx Rose - 8 december 2011 10:07

Ja äntligen ska jag mata bloggen med lite inlägg. jag vet att det har varit lite dåligt nu igen.

Men det är ju så mkt hela tiden och det är ju såå jobbigt att logga in och lämna en snorkelkråka härinne. ;)


Det har ju nu då kommit en del snö här. Inte så mkt, men tillräckligt för att jag ska vara mer än nöjd.

Och jag blir lika chockad & faktiskt irriterad varje år.

Man kommer på vägarna och det har inte snöat på nån dag, men ÄNDÅ får man harva sig fram på vissa vägar i 50-60 km/h bara för att det är nästintill oframkomligt i all gammal modd som ligger på landsvägarna.

I förrgår när jag skulle ta mig på jobbet via guthulta-vägen så var det helt hopplöst. Inga spår att följa ens i den 1,5 decimeterhöga modden och bilen for som en snorlobba över hela vägbanan. En lastbil stod fast och bilarna vågade inte köra ut till kanten för då sögs man liksom ner emot diket vid möte så det var nära att backspeglarna snuddade då alla helst ville köra i mitten.

Jag blir förbannad på detta!

Vad sjutton betalar man massa avgifter för? Vart går dessa pengar när de inte ens kan se efter flera dagars gammal snö på vägarna utan att ploga bort skiten EN enda gång.

Konstigt det händer olyckor eller??


  Bra jobbat! Verkligen...



Monixx Rose


Monixx Rose

MONIXX: Ödmjuk mamma, djurgalen, matvrak, godisgris och bor i ett stort rött hus på landet.
BOR:Utanför Nässjö nånstans i Smålands mörka skog
FAMILJ: Gitarrspelande & rallygalen make, söta kids, katt, hund och häst
ARBETE: USK
GILLAR: Musik,skriva,teckna,ordbajseri i text,das family,djuren,fiske, festa emellanåt och självklart bloggen ")
OGILLAR: Översittare,falskhet,oro
MUSIK: Guns n roses♥, Sonata Arctica,Nikki Six,Queen,Ozzy Osbourne mm. Egentligen allt från GaGa till Metallica. ;-)
MOTTO: Älska dem du kan, nå ut till dem du kan nå ut till.. Låt resten gå..

~*~ Min mejl: trollduvan@hotmail.com ~*~

Besökare

Totalt: Denna månad: Denna veckan: Dagens besökare: Härinne just nu:

Kategorier

Old Stuff

Bloggar jag läser

Leta & Finn

Glöm inte lämna ett litet avtryck! =)


Ovido - Quiz & Flashcards